Derivat din avionul CN.235 cu origini comune spaniole și indoneziene, aeronava Airbus Military C-290 este un avion de transport cu o abilitate considerabilă. A avut neșansa de a lipsi de la competitia US Air Force dar continuă sa caștige pe alte piețe.
În anul 1981, în cadrul Expoziției Aeronautice de la Paris, companiile indoneziană IPTN și cea spaniolă CASA și-au anunțat intentia de a crea un nou avion de transport în cadrul unui proiect comun cunoscut ca Airtech. Proiectul CN.235 a avut ca țintă piața avioanelor de linie regionale, dar cănd aeronava a fost gata în septembrie 1983, a fost imediat clar că designul său poate sta fără probleme la baza unui excelent avion mic de transport militar.
Întra-devăr, avionul CN,235 s-a dovedit a nu fi foarte popular în rândurile companiilor de linie, dar a impresionat un numar mare de clienti militari ca aparat de transport solid cu performanțe bune de utilizare a pistelor de decolare /aterizare prost amenajate.
Având în vedere popularitatea și calitațile evidente ale avionului CN-235, compania CASA, devenită mai târziu EADS CASA și, începând cu primavara anului 2009, Airbus Military, a dezvoltat o variantă mai lunga a aeronavei de bază, sub denumirea C-295.
La rândul ei și aceasta a fost dezvoltată pentru misiuni speciale, dar a fost construita și ca avion de transport cu capacitate crescută.
În anul 1997, în cadrul Expoziției Aeronautice de la Paris, CASA a anunțat finalizarea proiectului complet independent al aeronavei mai lungi numita C-295. Având o lungime totalăde 24,45m , avionul C-295 este cu 3,05m mai lung decât varianta CN-235. Sarcina utilă maximă este crescută cu peste 50%, ajungând la 9.250kg, ceea ce permite aeronavei C-295 să transporte 71 de soldați complet echipați, sau 49 de parașutiști, sau trei paleți standard sau trei "motoare de avioane de vânătoare".
În misiunile de evacuare a răniților, aparatul C-295 poate primi 24 de tărgi și un personal medical format din maximum 7 persoane. Aeronava C-295 este ridicată de două motoare turbopropulsoare Pratt & Whitney Canada PW127G care dezvoltă 2.645CP(1.972KW), ele acționând elice Hamilton Standard HS0568F-5 cu șase pale.
Ca și în cazul avionului CN 235, EADS CASA a dezvoltat o variantă pentru patrulare maritimă/antisubmarin a aparatului C-295, cunoscută ca C-295MPA sau C-295 Persuader.
CN.235
Sistemele avionice de misiune ale aeronavei se bazeaza pe Sistemul Tactic Complet Integrat-FITS(Fully Integrated Tactical System) dezvoltat de EADS CASA, care include ca standard senzori pentru un radar de supraveghere și senzori infraroșu/electro-optici montați în turelă. Sistemul poate fi paletizat pentru a fi demontat ușor, permitând avionului realocare rapidă pentru misiuni de transport. Operațiunile personalizate includ identificarea prieten-inamic,canal de transmitere a datelor, echipament pentru spionaj electronic-Elint/ masuri de sprijin electronic, posibilitatea de a transporta balize sonar și detectoare de anomali magnetice.
Derivat din avionul CN.235 cu origini comune spaniole și indoneziene, aeronava Airbus Military C-290 este un avion de transport cu o abilitate considerabilă. A avut neșansa de a lipsi de la competitia US Air Force dar continuă sa caștige pe alte piețe.
În anul 1981, în cadrul Expoziției Aeronautice de la Paris, companiile indoneziană IPTN și cea spaniolă CASA și-au anunțat intentia de a crea un nou avion de transport în cadrul unui proiect comun cunoscut ca Airtech. Proiectul CN.235 a avut ca țintă piața avioanelor de linie regionale, dar cănd aeronava a fost gata în septembrie 1983, a fost imediat clar că designul său poate sta fără probleme la baza unui excelent avion mic de transport militar.
Întra-devăr, avionul CN,235 s-a dovedit a nu fi foarte popular în rândurile companiilor de linie, dar a impresionat un numar mare de clienti militari ca aparat de transport solid cu performanțe bune de utilizare a pistelor de decolare /aterizare prost amenajate.
Având în vedere popularitatea și calitațile evidente ale avionului CN-235, compania CASA, devenită mai târziu EADS CASA și, începând cu primavara anului 2009, Airbus Military, a dezvoltat o variantă mai lunga a aeronavei de bază, sub denumirea C-295.
La rândul ei și aceasta a fost dezvoltată pentru misiuni speciale, dar a fost construita și ca avion de transport cu capacitate crescută.
În anul 1997, în cadrul Expoziției Aeronautice de la Paris, CASA a anunțat finalizarea proiectului complet independent al aeronavei mai lungi numita C-295. Având o lungime totalăde 24,45m , avionul C-295 este cu 3,05m mai lung decât varianta CN-235. Sarcina utilă maximă este crescută cu peste 50%, ajungând la 9.250kg, ceea ce permite aeronavei C-295 să transporte 71 de soldați complet echipați, sau 49 de parașutiști, sau trei paleți standard sau trei "motoare de avioane de vânătoare".
În misiunile de evacuare a răniților, aparatul C-295 poate primi 24 de tărgi și un personal medical format din maximum 7 persoane. Aeronava C-295 este ridicată de două motoare turbopropulsoare Pratt & Whitney Canada PW127G care dezvoltă 2.645CP(1.972KW), ele acționând elice Hamilton Standard HS0568F-5 cu șase pale.
Ca și în cazul avionului CN 235, EADS CASA a dezvoltat o variantă pentru patrulare maritimă/antisubmarin a aparatului C-295, cunoscută ca C-295MPA sau C-295 Persuader.
CN.235
Sistemele avionice de misiune ale aeronavei se bazeaza pe Sistemul Tactic Complet Integrat-FITS(Fully Integrated Tactical System) dezvoltat de EADS CASA, care include ca standard senzori pentru un radar de supraveghere și senzori infraroșu/electro-optici montați în turelă. Sistemul poate fi paletizat pentru a fi demontat ușor, permitând avionului realocare rapidă pentru misiuni de transport. Operațiunile personalizate includ identificarea prieten-inamic,canal de transmitere a datelor, echipament pentru spionaj electronic-Elint/ masuri de sprijin electronic, posibilitatea de a transporta balize sonar și detectoare de anomali magnetice.