MEDITAȚII ZILNICE PE MARGINEA PSALMULUI 119 (21)
„ 21. Tu mustri pe cei îngâmfaţi, pe blestemaţii aceştia
care se rătăcesc de la poruncile Tale. ”
(Psalmi 119:21)
ÎNTRE IPOCRIZIE, FORMALISM ȘI SINCERITATE
În orice
biserică este foarte posibil să existe trei feluri de închinare, respectiv trei
feluri de închinători. Două dintre ele sunt false, una este adevărată. Le vom
dezbate pe rând pe fiecare în câteva cuvinte.
1. ÎNCHINĂTORUL IPOCRIT este acela care
se crede sfânt. El îi denigrează pe toți cei din jurul lui, dar nu este capabil
să-și pună în ordine lucrurile din viața lui. Vede paiul din ochiul aproapelui
său, însă nu vede bârna din ochiul lui (Matei 7: 3) . Strecoară țânțarul și înghite cămila (Matei 23: 24). Este cel ce se vede mai mare
decât toți, la fel ca fariseul din Luca 18: 9-14.
După părerea lui, el știe să predice mai bine decât cei ce sunt la amvon. Știe
să cânte mai bine decât toți cei din cor. Înalță rugăciuni mai lungi și mai
„fierbinți” decât cei de lângă el. Știe să facă o judecată în biserică, atunci
când este cazul, mai bine decât comitetul bisericii. De fapt, la el nici nu
există prezumția de nevinovăție, el condamnă direct, fără menajamente. Doar e
sfântul sfinților, nu-i așa? Când este pus, însă, să facă o lucrare în
biserică, se codește. Dă înapoi. Atunci își dă arama pe față. Domnul Isus a
spus un lucru care i se potrivește și unui astfel de închinător: „ Îi
veţi cunoaşte după roadele lor. Culeg oamenii struguri din spini sau smochine
din mărăcini? Tot aşa, orice pom bun face roade bune, dar pomul rău face roade
rele. ” (Matei 7:16-17).
2. ÎNCHINĂTORUL FORMAL este acela care
vine la adunare doar de formă sau dintr-un fel de obligație ori de rușine față
de frați, că doar e „pocăit” și-i este rușine să
lipsească. El, de regulă, nu prea face nicio lucrare în biserică, stă pe scaun,
de cele mai multe ori pe ultimul rând, „să se pocăiască” . De multe ori în rugăciune nu-și găsește cuvintele,
iar gugăciunea lui este fără vlagă și nu depășește tavanul bisericii. Cu el e
ca și cu smochinul neroditor: e plin de frunze, dar nu găsești niciun rod. El
nu poate aduce pe nimeni în biserică, de fapt nici nu invită pe nimeni, pentru
că este conștient că el, care ar trebui să fie un model, nu este. De multe ori
stau și mă gândesc că, poate, ar fi bine ca în orice biserică să existe o
condică a pocăinței sincere: oare câte semnături am
vedea? Dumnezeu spune că El vrea să ne tragă cu funii de
dragoste, dar astfel de oameni ar fi în stare să le taie.
3. ÎNCHINĂTORUL SINCER este acel
închinător care se închină cu sinceritate înaintea Domnului, în duh și în
adevăr. Rugăciunea lui se înalță către ceruri ca fumul de tămâie și ajunge pe
altarul lui Dumnezeu ca o jertfă de bun miros. El este o mireasmă de la viață
la viață (2 Corinteni 2: 17-17; Filipeni 4: 18).
Este acela care nu precupețește niciun efort pentru Casa Domnului. El face
totul la timpul său și așa cum trebuie, după înțelepciunea pe care i-a dat-o
Dumnezeu. Nu se ceartă cu nimeni, nu pizmuiește pe nimeni, are dragoste de
frați și în inima lui este în permanență Lucrarea Domnului. Contrar închinătorului ipocrit , el este ca vameșul din Luca 18: 9-14 , deși ar avea cu mult mai multe motive să se laude
înaintea Domnului decât acesta. Pe el, însă, nu-l laudă vorbele, ci faptele. El este acela care se roagă pentru
tine atunci când ai o problemă. Este acela pe umărul căruia poți să plângi,
căruia te poți destăinui și pe care poți să contezi 100% în orice împrejurare.
Ar mai fi multe de spus despre un astfel de închinător, dar deocamdată mă
opresc aici. Poate voi reveni altădată asupra subiectului.
Închinarea ta ce fel de închinare este? Tu ce fel de
închinător ești? Doamne, ajută-ne să fim niște închinători reali și sinceri!
AMIN!
„ 21. Tu mustri pe cei îngâmfaţi, pe blestemaţii aceştia
care se rătăcesc de la poruncile Tale. ”
(Psalmi 119:21)
ÎNTRE IPOCRIZIE, FORMALISM ȘI SINCERITATE
În orice
biserică este foarte posibil să existe trei feluri de închinare, respectiv trei
feluri de închinători. Două dintre ele sunt false, una este adevărată. Le vom
dezbate pe rând pe fiecare în câteva cuvinte.
1. ÎNCHINĂTORUL IPOCRIT este acela care
se crede sfânt. El îi denigrează pe toți cei din jurul lui, dar nu este capabil
să-și pună în ordine lucrurile din viața lui. Vede paiul din ochiul aproapelui
său, însă nu vede bârna din ochiul lui (Matei 7: 3) . Strecoară țânțarul și înghite cămila (Matei 23: 24). Este cel ce se vede mai mare
decât toți, la fel ca fariseul din Luca 18: 9-14.
După părerea lui, el știe să predice mai bine decât cei ce sunt la amvon. Știe
să cânte mai bine decât toți cei din cor. Înalță rugăciuni mai lungi și mai
„fierbinți” decât cei de lângă el. Știe să facă o judecată în biserică, atunci
când este cazul, mai bine decât comitetul bisericii. De fapt, la el nici nu
există prezumția de nevinovăție, el condamnă direct, fără menajamente. Doar e
sfântul sfinților, nu-i așa? Când este pus, însă, să facă o lucrare în
biserică, se codește. Dă înapoi. Atunci își dă arama pe față. Domnul Isus a
spus un lucru care i se potrivește și unui astfel de închinător: „ Îi
veţi cunoaşte după roadele lor. Culeg oamenii struguri din spini sau smochine
din mărăcini? Tot aşa, orice pom bun face roade bune, dar pomul rău face roade
rele. ” (Matei 7:16-17).
2. ÎNCHINĂTORUL FORMAL este acela care
vine la adunare doar de formă sau dintr-un fel de obligație ori de rușine față
de frați, că doar e „pocăit” și-i este rușine să
lipsească. El, de regulă, nu prea face nicio lucrare în biserică, stă pe scaun,
de cele mai multe ori pe ultimul rând, „să se pocăiască” . De multe ori în rugăciune nu-și găsește cuvintele,
iar gugăciunea lui este fără vlagă și nu depășește tavanul bisericii. Cu el e
ca și cu smochinul neroditor: e plin de frunze, dar nu găsești niciun rod. El
nu poate aduce pe nimeni în biserică, de fapt nici nu invită pe nimeni, pentru
că este conștient că el, care ar trebui să fie un model, nu este. De multe ori
stau și mă gândesc că, poate, ar fi bine ca în orice biserică să existe o
condică a pocăinței sincere: oare câte semnături am
vedea? Dumnezeu spune că El vrea să ne tragă cu funii de
dragoste, dar astfel de oameni ar fi în stare să le taie.
3. ÎNCHINĂTORUL SINCER este acel
închinător care se închină cu sinceritate înaintea Domnului, în duh și în
adevăr. Rugăciunea lui se înalță către ceruri ca fumul de tămâie și ajunge pe
altarul lui Dumnezeu ca o jertfă de bun miros. El este o mireasmă de la viață
la viață (2 Corinteni 2: 17-17; Filipeni 4: 18).
Este acela care nu precupețește niciun efort pentru Casa Domnului. El face
totul la timpul său și așa cum trebuie, după înțelepciunea pe care i-a dat-o
Dumnezeu. Nu se ceartă cu nimeni, nu pizmuiește pe nimeni, are dragoste de
frați și în inima lui este în permanență Lucrarea Domnului. Contrar închinătorului ipocrit , el este ca vameșul din Luca 18: 9-14 , deși ar avea cu mult mai multe motive să se laude
înaintea Domnului decât acesta. Pe el, însă, nu-l laudă vorbele, ci faptele. El este acela care se roagă pentru
tine atunci când ai o problemă. Este acela pe umărul căruia poți să plângi,
căruia te poți destăinui și pe care poți să contezi 100% în orice împrejurare.
Ar mai fi multe de spus despre un astfel de închinător, dar deocamdată mă
opresc aici. Poate voi reveni altădată asupra subiectului.
Închinarea ta ce fel de închinare este? Tu ce fel de
închinător ești? Doamne, ajută-ne să fim niște închinători reali și sinceri!
AMIN!
MEDITAȚII ZILNICE PE MARGINEA PSALMULUI 119 (21)
„ 21. Tu mustri pe cei îngâmfaţi, pe blestemaţii aceştia
care se rătăcesc de la poruncile Tale. ”
(Psalmi 119:21)
ÎNTRE IPOCRIZIE, FORMALISM ȘI SINCERITATE
În orice
biserică este foarte posibil să existe trei feluri de închinare, respectiv trei
feluri de închinători. Două dintre ele sunt false, una este adevărată. Le vom
dezbate pe rând pe fiecare în câteva cuvinte.
1. ÎNCHINĂTORUL IPOCRIT este acela care
se crede sfânt. El îi denigrează pe toți cei din jurul lui, dar nu este capabil
să-și pună în ordine lucrurile din viața lui. Vede paiul din ochiul aproapelui
său, însă nu vede bârna din ochiul lui (Matei 7: 3) . Strecoară țânțarul și înghite cămila (Matei 23: 24). Este cel ce se vede mai mare
decât toți, la fel ca fariseul din Luca 18: 9-14.
După părerea lui, el știe să predice mai bine decât cei ce sunt la amvon. Știe
să cânte mai bine decât toți cei din cor. Înalță rugăciuni mai lungi și mai
„fierbinți” decât cei de lângă el. Știe să facă o judecată în biserică, atunci
când este cazul, mai bine decât comitetul bisericii. De fapt, la el nici nu
există prezumția de nevinovăție, el condamnă direct, fără menajamente. Doar e
sfântul sfinților, nu-i așa? Când este pus, însă, să facă o lucrare în
biserică, se codește. Dă înapoi. Atunci își dă arama pe față. Domnul Isus a
spus un lucru care i se potrivește și unui astfel de închinător: „ Îi
veţi cunoaşte după roadele lor. Culeg oamenii struguri din spini sau smochine
din mărăcini? Tot aşa, orice pom bun face roade bune, dar pomul rău face roade
rele. ” (Matei 7:16-17).
2. ÎNCHINĂTORUL FORMAL este acela care
vine la adunare doar de formă sau dintr-un fel de obligație ori de rușine față
de frați, că doar e „pocăit” și-i este rușine să
lipsească. El, de regulă, nu prea face nicio lucrare în biserică, stă pe scaun,
de cele mai multe ori pe ultimul rând, „să se pocăiască” . De multe ori în rugăciune nu-și găsește cuvintele,
iar gugăciunea lui este fără vlagă și nu depășește tavanul bisericii. Cu el e
ca și cu smochinul neroditor: e plin de frunze, dar nu găsești niciun rod. El
nu poate aduce pe nimeni în biserică, de fapt nici nu invită pe nimeni, pentru
că este conștient că el, care ar trebui să fie un model, nu este. De multe ori
stau și mă gândesc că, poate, ar fi bine ca în orice biserică să existe o
condică a pocăinței sincere: oare câte semnături am
vedea? Dumnezeu spune că El vrea să ne tragă cu funii de
dragoste, dar astfel de oameni ar fi în stare să le taie.
3. ÎNCHINĂTORUL SINCER este acel
închinător care se închină cu sinceritate înaintea Domnului, în duh și în
adevăr. Rugăciunea lui se înalță către ceruri ca fumul de tămâie și ajunge pe
altarul lui Dumnezeu ca o jertfă de bun miros. El este o mireasmă de la viață
la viață (2 Corinteni 2: 17-17; Filipeni 4: 18).
Este acela care nu precupețește niciun efort pentru Casa Domnului. El face
totul la timpul său și așa cum trebuie, după înțelepciunea pe care i-a dat-o
Dumnezeu. Nu se ceartă cu nimeni, nu pizmuiește pe nimeni, are dragoste de
frați și în inima lui este în permanență Lucrarea Domnului. Contrar închinătorului ipocrit , el este ca vameșul din Luca 18: 9-14 , deși ar avea cu mult mai multe motive să se laude
înaintea Domnului decât acesta. Pe el, însă, nu-l laudă vorbele, ci faptele. El este acela care se roagă pentru
tine atunci când ai o problemă. Este acela pe umărul căruia poți să plângi,
căruia te poți destăinui și pe care poți să contezi 100% în orice împrejurare.
Ar mai fi multe de spus despre un astfel de închinător, dar deocamdată mă
opresc aici. Poate voi reveni altădată asupra subiectului.
Închinarea ta ce fel de închinare este? Tu ce fel de
închinător ești? Doamne, ajută-ne să fim niște închinători reali și sinceri!
AMIN!