Blogs Home » Personal » Personale » Newparts Blog

Newparts Blog

Un blog cu si despre oameni. 



Articole Blog

01. Primul fierastrau alimentat cu baterii - Jun 15, 2020 8:09:18 PM

Stihl Inc a lansat primul fierastrau alimentat cu baterii din industrie, care se preteaza in general pentru zidarie, betoane si constructii diverse. In uz exista o sumedenie de fierastraie pe gaz ce pot functiona 100 de ore si pana la 3000 de porniri, dar Stihl 230 TSA poate oferi cel mai extravagant spectacol in beton. In timpul unei demonstratii standard, toti cei prezenti au exclamat uimiti “este destul de impresionant” cand au urmarit cum Stihl 230 TSA taie un perete din caramida.

Stihl TSA 230 Cutquick

Stihl TSA 230 Cutquick cantareste aproximativ 7 kilograme, mai putin decat un fierastrau alimentat cu gaz, functioneaza la 36 de volti si este alimentat de un acumulator litiu-ion. Interesant este faptul ca acumulatorul se potriveste si la alte unelte Stihl alimentate pe curent electric si se pot schimba acumulatoarele intre unelte fara probleme. In plus, Stihl TSA 230 Cutquick, are inclusa o conexiune de apa incorporata pentru taieri umede. Stihl TSA 230 Cutquick se poate dota cu un disc de taiere cu diametrul de 9’’ si poate taia la o adancime de 2.75’’. Fierastraul electric poate rula timp de 15 minute la viteza maxima. Durata de incarcare al acumulatorului este de numai 25 de minute.

 

Trendul in industria constructiilor este de a achizitiona si utliza instrumente care sa sparga si sa taie betonul. Instrumente ce functioneaza cu energie electrica si produc zero emisii. Ca in fiecare an la Las Vegas companiile constructoare de unelte si-au etalat cele mai performante produse. Instrumentele electrice au tinut capul de afis, care sunt mai putin zgomotoase, mai usoare, foarte simplu de utilizat si fac mai putina mizerie decat instrumentele omoloage, alimentate cu gaz. In concluzie, tot ce poti face cu un fierastrau alimentat pe gaz poti face si cu un fierastrau electric pe baterii. Pretul de vanzare cu amanuntul pentru un fierastrau Stihl TSA 230 Cutquick, cu doi acumulatori de mare capacitate, un incarcator rapid si un rezervor de apa sub presiune, este relativ egal cu pretul de achizitie al unui fierastrau alimentat cu gaz.


02. Tesla S - May 15, 2020 7:25:31 PM

Nu exista modificari majore la modelele Tesla S. Cei de la Tesla, realizeaza modificari majore pe parcursul anului, mai degraba decat fac actualizari anuale. Cel mai recent, cei de la Tesla, au intarit caroseria inferioara a masinilor si au lansat cea mai recenta actualizare de software over-the-air. Eleganta, de dorit, inspirata, de lux, puternica, ecologica, sunt doar cateva cuvinte prin care poti descrie modelul Tesla S. Cu dotarile unui sedan de lux, cu o performanta care-ti accelereaza pulsul, cu recunoasterea la nivel mondial, modelul Tesla S se diferentiaza categoric de o masina electrica tipica. Datorita unui design interior modern si o serie de caracteristici tehnologice avansate, modelul Tesla S, serveste ca un nou punct de referinta pentru toate vehiculele electrice sau conventionale.

Tesla S

Avand in vedere ca noul model Tesla S este un tip de automobil nou, care vine de la un producator auto, la fel de nou pe piata constructorilor de masini, pot exista mici bug-uri functionale. In ciuda performantelor dovedite, pretul incepe pentru modelul de baza de la 55.000 de euro, un pret care nu este neaparat destinat doar clientilor bogati. Tesla S este un sedan mare, de 5 pana la 7 locuri/pasageri si este disponibil in 3 nivele de echipare: 60, 85 si P85. Fiecare denumire se refera la capacitatea kilowatt/ora. Modelul Tesla S 60 vine echipat cu jante de 19'' si pneuri all-season, faruri automate cu xenon, stopuri cu LED-uri, cruise control, control al climei dual-zone automatic, touchscreen de 17'', camera retrovizoare, tapiterie premium din vinil, acces telefon prin Bluetooth, porturi USB, conectivitate WiFi, sistem audio cu 7 difuzoare si conector mobil universal inclus.

Tesla S - panorama

Modelul Tesla S 60 este echipata cu un singur motor electric racit cu apa si baterii litiu-ion. Motorul electric produce o putere de 302 de cai putere si o acceleratie de la 0-100 km/h in doar 5.4 secunde. Interesant este faptul ca modelul Tesla S se poate incarca de la orice priza de uz casnic, doar ca incarcarea necesita foarte mult timp de la o priza de 220V. O incarcare completa la 220V dureaza in jur de 8-9 ore. Tesla S este echipat cu toate caracteristicile standard de siguranta: cu airbaguri frontale si cortine laterale spate. Toate modelele sunt echipate cu sisteme de control al stabilitatii si tractiunii, senzori de impact, frane anti blocare pe disc si o camera retrovizoare. In testele de siguranta Tesla S a primit 5 stele pentru siguranta globala, 5 stele pentru siguranta la impact frontal si 5 stele pentru siguranta la impact lateral.

Tesla S - interior

Trebuie sa recunoastem ca interiorul modelului Tesla S arata ca o masina a viitorului, lipsa butoanelor si inlocuirea lor cu display-ul de 17 inch cu touchscreen ce controleaza toate sistemele de bord. In ceea ce priveste confortul, scaunele din fata si cele din spate ofera un spatiu suficient la genunchi si inaltime. Materialele folosite in interior sunt acceptabile pentru un sedan de lux, din punct de vedere al calitatii.

Tesla S - spate

Cand vine vorba de condus, modelul Tesla S desfiinteaza efectiv notiunile preconcepute pe care le-am avut despre masinile electrice. Tesla S se conduce la fel ca un sedan de lux convetional. Acceleratia este atat de rapida si in acelasi timp atat de linistita. Caracteristicile de franare sunt de asemenea impresionante. Directia este bine pusa la punct, la fel si suspensia, ce ofera o claritate si o precizie demna de un autoturism electric. In concluzie, modelul Tesla S este una dintre cele mai dorite masini electrice din lume si una dintre cele mai bune masini sedan de lux de pe piata. Eleganta, luxoasa, cu o performanta impresionanta, modelul Tesla S iti capteaza privirea oriunde te-ai afla.

 

 


03. Bluesmart Carry-On Bag - Mar 31, 2020 10:53:21 PM

Astazi, mai mult ca niciodata, calatorim peste tot si beneficiem de posibilitatea de a ajunge oriunde pe planeta in mai putin de 24 de ore. Un calator experimentat stie ca inainte de fiecare calatorie trebuie sa realizezi strategii in urma carora sa ambalezi si sa pregatesti toate lucrurile de care ai nevoie intr-un bagaj optimizat. Dar, chiar si cei care au peste un milion de kilometri facuti, stiu ca intotdeauna exista un loc de mai bine in organizarea bagajului de calatorie. Daca pana astazi in industria bagajelor de mana inovatia a fost aproape inexistenta, antreprenorii au dat lovitura si au scos pe piata Bluesmart Carry-On Bag care efectiv reimagineaza bagajul pentru a rezolva toate problemele calatorului modern. Bluesmart este primul bagaj de calatorie priectat pana la ultimul detaliu pentru a lucra in armonie cu dispozitivele mobile si pentru a ajuta la rezolvarea problemelor comune legate de obiectivul de a calatori in mod eficient.

Bluesmart Carry-On Bag sau geamantanul inteligent

In afara de albastrul care-ti capteaza privirea, afisat in interiorul rotilor, la maner si cateva linii de detaliu ce sunt caracteristicile distinctive ale unui geamantan Bluesmart, cele mai tari caracteristici ale bagajului Bluesmart sunt insa ascunse privirii. Trebuie sa descarci o aplicatie Android sau iOS iar bagajul o sa-ti dezvaluie ca poseda o tehnologie demna de filmele cu James Bond. Astfel poti comunica si utiliza functiile bagajului printr-o serie  de micro-senzori, elemente de actionare si un microcomputer cu GPS care comunica cu smartphone-ul tau prin Bluetooth.

Controlul bagajului smart printr-o simpla aplicatie de telefon

Bluesmart este un bagaj inteligent care-ti arata o serie de informatii importante prin intermediul unui device mobil compatibil iOS sau Android. De exemplu, daca tragi de maner in sus pe ecran ti se afiseaza greutatea bagajului, oferindu-ti informatii daca trebuie sa mai scoti lucruri din bagaj, daca depaseste o anumita greutate sau daca trebuie sa platesti o taxa in plus in functie de greutate. Blocarea si deblocarea incuietorii bagajului se face tot prin aplicatie, iar prin senzorul de proximitate integrat, proiectat pentru a urmari bagajele cand sunt in apropiere sau in tranzit (intr-un aeroport spre exemplu) si-ti transmite prin Bluetooth notificari despre locul si starea bagajului, cand acesta paraseste sau intra intr-o raza determinata.

Valiza James Bond

Bluesmart este prevazut si cu un acumulator cu dispozitiv de incarcare pentru doua dispozitive mobile simultan. Trei straturi de policarbonat si aluminiu anodizat la exterior protejeaza laptopuri, tablete sau telefoanele mobile transportate in bagaj. In timp ce un design ingenios face accesarea si depozitarea laptopurilor sau tabletelor o sarcina usoara si accesibila, chiar si in cazul controalelor de securitate din aeroporturi. Bluesmart este prevazut cu fermoar rezistent la apa si are o capacitate de 34 litri.

 


04. Panorama Lumii Clasice - Mar 21, 2020 9:53:13 PM

Se spune ca cel mai mult citim in anii de liceu si facultate. Este perfect adevarat si o spun din proprie experienta. Dupa ce termini cu anii de studii si te incadrezi in campul muncii, incet dar sigur, te indepartezi de cititul cartilor si foarte rar mai iei in mana o carte buna si te relaxezi citind. Este adevarat ca poti gasi o sumedenie de scuze ca sa argumentezi de ce nu mai ai timp sa citesti sau de ce nu mai citesti cu atata pasiune cum o faceai in trecut. Totusi, trecand peste scuze, face bine ca din cand in cand sa mai punem mana pe o carte ca sa oferim putina hrana sufletului. De curand am descoperit o carte interesanta care mi-a captat atentia si mi-a oferit ocazia sa redescopar placerea de a citi si setea de cunoastere.

Carte Panorama Lumii Clasice

“Panorama Lumii Clasice” este un bun exemplu de carte-album care trebuie studiat cu atentie si care are darul de a atrage cititorul prin cuvinte si ilustratii intr-o lume de fapte, legende si intamplari proprii lumii antice. Imaginile exceptionale din punct de vedere calitativ (de exemplu fotografii de arhitectura, exponate sau picturi murale), informatiile abundente (explicatii, cronologii, ghidul de mitologie clasica si glosarul) si dimensiunile impresionante fac din aceasta carte-album un veritabil “muzeu portabil”. Nu este genul de carte pe care o vei lua in bagajul de calatorie, dar este cu siguranta genul de carte, odata citita, te va determina sa le spui apropiatilor “stiai ca … ?”.

Interior Panorama Lumii Clasice

Despre autorii volumului putem afla ca Nigel Spivey este lector de limbi si literaturi clasice si membru al Emmanuel College, Cambridge. Printre lucrarile sale se numara “Understanding Greek Sculpture”, “Etruscan Art” si “Enduring Creation: Art, Pain and Fortitude”. Michael Squire a studiat limbi si literaturi clasice la Cambridge si in calitate de bursier Frank Knox Memorial la Harvard. In calitate de cercetator la Trinity College, Cambridge, se ocupa de studierea teoriilor referitoare la operele vizuale antice.

 


05. Ce il ajuta sau ce il determina pe om ca sa supravietuiasca in cele mai dure conditii? - Feb 28, 2020 7:50:45 PM

Favorit la premiile Oscar 2016, filmul „The Revenant” a primit nu mai putin de 12 nominalizari la mult ravnitul trofeu iar Leonardo di Caprio intr-o interpretare de exceptie a reusit sa dea viata legendarului Hugh Glass despre care se spune ca a fost cel mai furios om din istoria Statelor Unite. Nu sunt un mare fan al dramelor dar povestea ilustrata in The Revenant te tine in suspans de la inceput pana la sfarsit, oferindu-ti un cocktail interesant de sentimente pe toata durata filmului. Filmul trebuie tratat ca o pelicula Hollywoodiana, cu o intrepatrundere de adevar, legenda si efecte speciale, regizat de creativul mexican Alejandro Gonzalez Inarritu. Dilema filmului este o intrebare cat se poate de fireasca, pe care ne-o putem pune fiecare dintre noi, si anume: „Ce-l ajuta sau ce-l determina pe un om ca sa supravietuiasca in cele mai dure conditii?”. Aceasta intrebare si-a pus-o regizorul mexican Alejandro Gonzalez Inarritu de mii de ori pe parcursul filmarilor pentru „The Revenant”.

[youtube video="LoebZZ8K5N0" /]

Povestea reala a lui Hugh Glass este impresionanta si-ti vine cu greu sa crezi in adevarul faptelor relatate si esti mai degraba predispus sa fii putin mai sceptic. Legenda ne spune ca in anul 1823, vanatorul de blanuri Hugh Glass se alatura unei echipe de vanatori ce porneste intr-o calatorie in Dakota de Sud. In timpul acestei expeditii, el este atacat de o femela de urs grizzly care-l raneste si-l mutileaza grav. Cu rani grave, gatul perforat, scalpul smuls si piciorul rupt, salvat in ultimul moment din ghiarele fiarei dezlantuite de catre tovarasii lui, Hugh Glass, supravietuieste miraculos. Ranit grav, Hugh Glass devine o povara pentru tovarasii lui care decid sa-l lase in grija lui John Fitzgerald si Jim Bridger ce aveau insarcinarea ca sa-i tina companie lui Glass pana acesta murea si sa-l ingroape cum se cuvine. Pentru aceasta insarcinare ei primesc suma de 80 de dolari, o suma consistenta pentru perioada aceea istorica. Hugh Glass s-a incapatanat sa traiasca, iar dupa cateva zile cei doi l-au abandonat deposedandu-l de toate bunurile si armele. Mai mult mort decat viu, parasit in salbaticie, deposedat de bunuri si arme, Hugh Glass se incapataneaza sa supravietuiasca. Este tinut in viata de dorinta de razbunare pe cei doi care l-au parasit in salbaticie condamnandu-l la o moarte sigura. Ramane un mister cum a reusit sa se vindece, sa supravietuiasca si sa ajunga dupa cateva luni in Fort Kiowa ca sa dea ochii cu cei doi. Conform legendei, Glass ii gaseste pe Fitzgerald si pe Bridger, dar in loc sa le aplice cruda razbunare, ii iarta.

Leonardo di Caprio in The Revenant

Leonardo di Caprio interpreteaza un rol de zile mari in The Revenant dandu-i viata legendarului Hugh Glass, un rol pentru care a fost dispus sa indure suferinte greu de imaginat, in numele artei, chiar daca vin din partea unui actor consacrat. Filmarile au avut loc in Argentina si Canada la temperaturi de sub 0 grade Celsius, care au pus la grea incercare atat prestatia actorilor cat si echipamentele de filmare. Daca urmaresti filmul te trec fiori de gheata si simti gerul patrunzator cum te invaluie de fiecare data cand cadrele filmate in lumina naturala se succed intr-o atmosfera hibernala autentica.


Dupa ce am vizionat filmul The Revenant mi-a ramas in minte impresia ca Hugh Glass trebuia sa moara de mai multe ori. Nu poti sa faci abstractie de stiinta si medicina sau de limitele corpului uman, dar fictiunea si efectele speciale isi au rolul lor intr-o ecranizare Hollywoodiana de exceptie. Consider ca Leonardo di Caprio trebuia sa moara sau n-ar fi putut supravietui dupa o lupta cu un urs grizzly ca cea urmarita in film. Cu siguranta, n-ar fi putut supravietui fiarei dezlantuite si nici ranilor grave provocate de aceasta. In conditii reale, nici un om n-ar putea supravietui unor asemenea rani intr-un salon de reanimare modern si conectat la aparatura medicala de ultima generatie, cu atat mai putin in acele conditii conditii salbatice. Prea multe rani avea personajul principal si multe dintre ele erau letale, ca sa nu mai punem in discutie hemoragia si pierderea unor cantitati mult prea mari de sange in combinatie cu hipotermia care ar fi terminat orice fiinta vie in aceleasi conditii. Apoi, pe tot parcursul filmului hipotermia ar trebui sa-l omoare pe personajul principal, chiar si facand abstractie de faptul ca era ranit foarte grav. Un om normal n-ar fi supravietuit atata timp intr-un rau inghetat oricat ar fi inotat si orice blana de urs ar fi avut pe el. Scena in care sare de pe stanca si cade in gol mai multi zeci de metri, chiar daca sa presupunem cazatura este atenuata de crengile bradului, aceasta este mortala si sa nu uitam ca el era deja ranit grav. Stau si ma gandesc daca ar fi fost real totul cate vieti ar fi avut Hugh Glass sau ce noroc chior trebuia sa aiba omul asta? Oricat de inedita este scena in care eviscereaza calul si se baga in el peste noapte, cred ca n-ar fi supravietuit in conditii reale, frigului si hipotermiei.

 

In concluzie, recomand filmul „The Revenant” o ecranizare de exceptie a romanului omonim semnat de Michael Punke si publicat in anul 2002. Chiar daca Leonardo di Caprio trebuia sa moara de mai multe ori in film si n-ar fi supravietuit la -25 de grade Celsius fara un adapost, fara o sursa de caldura si hrana, filmul te tine in suspans cu sufletul la gura de la inceput pana la final.

 

 


06. Cum sa te imbogatesti in cinci pasi ? - Jan 27, 2020 7:58:59 PM

Stim cu totii cat ne este de greu ca sa ne auto motivam. Intampinam greutati serioase cand ne trezim dimineata, cand incercam sa tinem cate o dieta sau un regim alimentar sau cand incercam sa mentinem armonia in cuplu. Dar, din varii motive ne pierdem motivarea pe parcurs. Motivarea nu este doar o traire psihica pe care o experimentam la nivel neuronal sau o invatam documentandu-ne online. Adevarata schimbare pe care o putem face in viata noastra apare in momentul in care am invatat suficient despre noi si ne cunoastem foarte bine astfel incat sa luam acele decizii corecte in fiecare zi.

 

Convingerile noastre ne creeaza realitatea

 

Tot ceea ce percepem prin simturile noastre trebuie sa treaca prin filtrul convingerilor si credintelor noastre. In viata de zi cu zi, realitatea exterioara si cea interioara, sunt filtrate inseparabil. Daca vom reusi ca sa ne controlam convingerile, vom reusi sa ne readaptam modul cum percepem realitatea care ne inconjoara.

 

Pare destul de amuzant daca ne gandim ca prin controlul convingerilor ne putem controla perceptia realitatii. Desi sunt multe evenimente pe care nu le putem controla, precum locul nasterii sau familia si bagajul genetic pe care-l mostenim, majoritatea se pot controla. Ce-i drept, multi oameni doar se plang cu referire la acest aspect in loc sa faca ceva. Este adevarat ca ne nastem cum ne nastem dar, numai noi putem controla fiecare convingere pe care o avem in minte. Tot ce facem este alegerea noastra si reprezinta exact convingerile noastre.

 

Sa luam de exemplu doi oameni de pe strada, blocati in trafic. Unul ar putea fi foarte nevos, anxios si incrancenat, nefiind in stare sa accepte realitatea in care se afla. Pe cand celalalt poate fi calm si calculat, inaintantd prin trafic, amuzandu-se de reactia celorlalti participanti la trafic, bucurandu-se de viata, chiar si in conditii nu tocmai favorabile. Totul tine de perceptia noastra si de cum privim viata.

 

In ziua in care recunoastem acest adevar si devenim constienti ca suntem singurii care putem controla convingerile noastre, putem sa devenim stapanii propriei noastre vieti.

 

Succesul este creat de obiceiurile noastre zilnice

 

Intr-adevar obiceiurile noastre zilnice ne modeleaza ca sa fim exact ceea ce suntem. Acest lucru nu este greu de anticipat, daca doar mancam, ne jucam si navigam pe internet, nu vom ajunge ca sa realizam nimic si stima noastra de sine se degradeaza in timp. Pe de alta parte, daca tinem zilnic un regim alimentar sanatos, ne punem obiective concrete de atins si lucram pentru realizarea lor, succesul vine mult mai repede si mult mai usor. Toate acestea le putem realiza printr-o gandire sanatoasa iar rezultatele le vom simti in cel mai scurt timp.

 

Cheia succesului este sa dezvolti obiceiuri bune, inainte de orice altceva. Ideea e sa gasesti acele obiceiuri bune si sa devii sclavul lor, pentru a-ti indeplini orice vis. Toti oamenii de succes, nu stau toata ziua si pierd timpul de pomana, ei sunt determinati, motivati si au o etica a muncii care porneste exact de la obiceiurile lor zilnice.

 

Perseverenta este cel mai important factor

 

Traim intr-o societate in care viteza ne influenteaza toate aspectele vietii. Cred ca fiecare dintre noi a primit in mail sau a citit un articol despre „Cum sa te imbogatesti rapid”, despre vreo „Dieta de slabit” miraculoasa cu rezultate din prima zi sau „Cum sa inveti o limba straina” in 3 zile, articole care iti promit rezultate instant, fara efort sau cu eforturi minime.

 

Cruda realitate este ca, succesul vine dupa ani de munca intensa si perseverenta. Succesul necesita timp si are nevoie de timp, de experienta. Stiintific este demonstrat ca ai nevoie de 10000 de ore pentru a stapani o limba straina sau un limbaj de programare. Transpusa in practica, aceasta suma reprezinta intre 5-10 ani de exercitiu zilnic, pentru a deveni profesionist.

 

Intotdeauna inceputul este greu, dificil si ne descurajam imediat. Pentru a avea succes in orice intreprindem trebuie sa facem totul din placere, sa invatam ca sa iubim ceea ce facem si sa fim perseverenti, sa facem acel lucru cu entuziasm, in fiecare zi.

 

Daca credem si vrem sa avem rezultate imediate intr-un anumit domeniu sau sa atingem un obiectiv cat ai pocni din degete si simtim ca nu facem progrese conform cu asteptarile noastre, acest lucru duce la instaurarea indoielilor si a neincrederii in noi, ceea ce duce inevitabil la un esec lamentabil.

 

Trebuie sa fim perseverenti si sa ramanem perseverenti in tot ceea ce facem. Sa avem incredere in noi, sa ne stabilim obiective tangibile si sa depunem eforturi sustinute pentru a le atinge. Atunci cand ne atingem obiectivele pe termen scurt, cele pe termen lung sunt mult mai aproape de a fi realizate iar sentimentul de auto motivare creste in intensitate.

 

Confortul este cel mai mare inamic al nostru

 

Ca fiinte umane suntem predestinati pentru a cauta confortul. Un pic de confort este intotdeauna bine venit. Oare cine nu iubeste un pahar de alcool si o leneveala pe canapea, urmarind un serial pe Netflix, dupa o zi istovitoare de munca? Totusi, nu putem exagera cu acest confort, pentru ca putem foarte usor sa devenim captivi acestor obiceiuri.

 

Stand acasa pe canapea, savurand pahare de alcool, mancand meniuri livrate la domiciliu, urmarind emisiunile preferate sau jucandu-ne jocurile preferate, in fiecare zi, poate parea satisfacator, dar, nu este calea pentru a deveni ceea ce dorim sa fim.

 

Pentru a atinge obiective grandioase si sa ramanem motivati, trebuie sa iesim din zona de confort. Pentru aceasta avem nevoie de curaj si determinare. Orice lucru vrem sa facem, de la cel mai banal pana la cel mai complicat, la prima vedere, vor parea infricosatoare. Dar, cu cat le facem mai des si iesim din zona noastra de confort, toate acestea vor deveni mult mai usoare si simple de realizat. Cu cat invatam mai repede ca sa traim in acest disconfort acceptat, o sa ne apropiem mai mult de obiectivele noastre. Cand descoperim ceva care ne sperie, trebuie sa trecem prin acel ceva in fiecare zi, pana ce acesta devine o rutina.

 

Viata noastra este imprevizibila

 

Exact cum ne luptam si cautam confortul, ca si fiinta umana, noi cautam siguranta. Toti vrem sa simtim ca ne putem controla viata si ca putem prezice cum se vor desfasura lucrurile, cum se vor sfarsi si cum ne vor afecta. Este in natura umana si o insusire a creierului nostru, de a gasi sabloane stabile si sigure, in orice, dupa care sa ne ghidam. Drept urmare, mintea nostra cauta intotdeauna experiente pe care sa le inteleaga, ce au sens si pe care le poate controla. Chiar in momentul acesta, creierul nostru lucreaza si incearca sa inteleaga lucrurile care s-au petrecut deja, care au disparut.

 

Chiar daca percepem viata noastra in fiecare zi ca neschimbata, ca intr-o rutina infinita, universul din care facem parte este in continua schimbare. Chiar daca stam nemiscati, celulele din corpul nostru se multiplica sau mor, totul in jurul nostru se transforma, inclusiv stand degeaba, ne plimbam cu galaxia, din care facem parte, prin univers.

 

Prin urmare, cu cat ne agatam mai mult de lucruri, de sentimente, de situatii si vrem ca ele sa ramana la fel, cu atat vom suferi mai mult. Cu cat de usor reusim sa ne adaptam cursului vietii vom realiza si vom percepe ca lucrurile sunt perfecte asa cum sunt, in momentul prezent, chiar daca se schimba si se transforma mereu, cu atat perspectivele si perceptiile noastre vor fi mai bune.

 

In concluzie, ne va fi mult mai usor ca sa trecem peste un esec si vom putea elimina teama de esec mult mai usor, daca acceptam ca viata este imprevizibila si universul, din care facem si noi parte, este intr-o continua transformare.

 

 


07. Intrebarile si rolul lor - Dec 8, 2019 10:17:37 PM

Interogarea este o metoda invaziva si ca urmare trebuie utilizata cu precautie in relatiile interumane. Intrebarile sunt adresate pentru a ajuta interlocutorul ca sa-si clarifice sentimentele, convingerile, atitudinile si valorile personale.

 

Intrebarile inchise sunt acele intrebari care genereaza raspunsuri in termeni de “da” sau “nu”. Aceste intrebari duc de cele mai multe ori la intreruperea comunicarii. Exista insa si circumstante in care putem utiliza aceste intrebari, pentru clarificarea unei informatii concrete. Avantajul major al acestor intrebari este de a focaliza discutia si de a obtine informatii exacte despre un anumit aspect. De exemplu: “Locuiesti cu familia?” sau “Care este masina ta preferata?”.

 

Intrebarile justificative (“de ce?”) sunt intrebari inutile in relatiile interumane, pentru ca indeamna interlocutorul sa identifice cauze sau motive si nu acesta este scopul tau. Acest tip de intrebari sunt asociate cu sentimentul de vina. Intrebarea “De ce ai facut asa sau de ce ai luat decizia X?” este asociata in mintea interlocutorului cu “De ce ai facut un lucru atat de prostesc?”. Intrebarile “de ce?” ii fac pe cei interogati sa fie defensivi si sa nu mai comunice, in situatiile in care suntem intrebati de ce am reactionat “asa” ne simtim obligati sa gasim explicatii logice sau scuze pentru comportamentul nostru. In loc de a folosi intrebarea “de ce?” se recomanda folosirea intrebarilor deschise de genul “Ai putea sa-mi descrii situatia …?”. De cele mai multe ori, e mult mai greu sa afli de ce ai facut un anumit lucru decat sa raspunzi la intrebarea “Ce s-a intamplat?”. Aceasta intrebare se focalizeaza pe comportamentul prezent si permite interlocutorilor sa analizeze ceea ce se intampla in momentul de fata.

 

Intrebarile ipotetice sunt utile pentru vizualizarea consecintelor pozitive sau negative ale unor actiuni si pentru luarea in considerare a unor alternative diferite de actiune (de exemplu planificarea vietii si a carierei). Intrebari de genul “Cum ai vrea sa fi peste 5 ani?”. Intrebarile ipotetice sunt utile in abordarea de inceput a unor teme ca stima de sine, conflictul, luarea deciziilor pentru a le asigura interlocutorilor o stare de confort prin abordarea ipotetica a problemei si nu prin focalizari specifice sau individuale.

 

 


08. Pe cand o sa circulam si noi pe autostrazi ? - Nov 8, 2019 8:55:01 PM

Imi aduc aminte ca in 3 decembrie 2013, pe vremea cand premier era Victor Ponta, acesta a facut publica harta cu viitoarele autostrazi ce vor lega cele mai importante orase ale Romaniei, in viitorul apropiat. Cel putin la nivel declarativ totul suna bine si avea o nota de optimism, a ramas de vazut, totusi, daca se vor tine de cuvant pana la final, iar autostrazile vor impanzi Romania, usurand si decongestionand traficul rutier. Trebuie sa recunoastem ca azi in Romania se circula infernal, starea drumurilor este extrem de proasta, aglomeratia si traseul drumurilor prin localitati fac ca media de mers sa fie una de postalion. Asadar sa parcurgi 100 km in 2.30-3 ore este demential, apoi ne mai miram ca se intampla atatea accidente rutiere, mai ales ca pentru o distanta scurta ai nevoie de nervi de otel.

Harta autostrazilor guvernului Victor Ponta, decembrie 2013

Privesc in fiecare an harta cu traseul viitoarelor autostrazi si raman totusi uimit ca bravii guvernanti au omis cel putin patru trasee importante, consider eu, pentru circulatia marfurilor si persoanelor. In primul rand cred ca este imperios necesara o autostrada de centura pentru Bucuresti. Ca sa ocolesti Bucurestiul devine o adevarata aventura, plina de adrenalina, chiar daca esti pe soseaua de centura, care este vai mama ei, prioritate au cei care intra sau ies din Bucuresti in primul rand apoi intersectiile nu sunt semaforizate sau cel putin nu sunt prevazute cu sensuri giratorii. In primul rand, cred ca ar trebui facuta o autostrada care sa inconjoare Bucurestiul, ca sa poti circula in conditii normale si intr-un interval de timp relativ mic. Skopje capitala Macedoniei are autostrada de centura, Bucuresti nu are.

 

In al doilea rand, vad ca lipseste o autostrada care sa lege Bucuresti de Giurgiu-Ruse. Lipsa este incredibila si fara logica, chiar daca soseaua spre Giurgiu are patru benzi, cate doua pe sens, totusi circuli in ritm de postalion din cauza trecerilor de pietoni, a localitatilor, a sensurilor giratorii etc. Prin urmare cei 55 km de la Bucuresti la Giurgiu, ii parcurgi, daca respecti toate regulile de circulatie, in aproape doua ore in cel mai fericit caz. Sper sa le vina mintea la cap si sa aloce fonduri pentru o autostrada care sa lege Bucuresti de Giurgiu. In plus este inadmisibil sa nu ai o autostrada pe traseul cel mai circulat dintre Romania si Bulgaria. Exista totusi in plan o autostrada care sa lege Craiova de Calafat-Vidin, totusi mi se pare ca acel traseu nu este intr-atat de circulat ca traseul Giugiu-Ruse.

 

Nu vad o autostrada care sa lege Romania cu Serbia, lucru foarte ciudat, mai ales ca tot timpul am avut schimburi comerciale cu Serbia. Socant este ca in timpul guvernarii Basescu-Boc s-au scos trenurile ce legau Timisoara de Belgrad, s-au scos autobuzele pe ruta Timisoara-Belgrad, lucru inadmisibil, iar acum vad ca nici dupa atatia ani nu face nimic ca sa refaca legaturile cu Serbia. Ma gandesc ca schimburile comerciale cu fostele state Iugoslave sunt la fel de profitabile ca si cele cu Uniunea Europeana si ar trebui reluate sau refacute cat mai repede, iar o autostrada ar usura in mare parte acest lucru.

 

Lipseste cu desavarsire o autostrada care sa lege Romania de Ucraina, o tara mare cu imense resurse naturale, economice, militare si sociale, cat jumatate din Uniunea Europeana. Stau si ma gandesc oare chiar asa eliminam oportunitatile de dezvoltare ale tarii in viitor. Stau si ma gandesc oare ce “minte luminata” a facut aceste studii si a eliminat autostrazile spre trei tari vecine cu care ai avut schimburi comerciale dintotdeauna.

 

Fac un apel catre actualii guvernanti sa tina cont de realitatile geo-politice si economice care afecteaza si influenteaza dezvoltarea economica viitoare a Romaniei, cand vor demara realizarea autostrazilor si nu doar de interesele unor grupulete si interese de partid.

 

 


09. Nissan Altima - Oct 27, 2019 10:03:37 PM

Nissan Altima pastreaza beneficiile aduse de introducerea in productia de serie a Nissan Connect App, o platforma de integrare smartphone care include printre altele si conectivitatea cu retelele sociale, gen Facebook. De asemenea motorizarea de 2.5 litri S devine un pachet performant sport, iar pachetul ce include display cu touchscreen intra la optiuni. Cei de la Nissan sunt recunoscuti drept o companie care-si asuma riscuri intre producatorii de autovehicule, dar modelul Nissan Altima se mentine in topul masinilor sedan din clasa sa. Dupa un redesign care a facut Altima sa semene mai mult cu Maxima si cateva modificari de echipamente, fac din Nissan Altima una dintre cele mai bune alegeri disponibile pentru un sedan de familie, de dimensiuni medii. Ca de obicei fiecare model Nissan Altima utilizeaza in interior materiale de cea mai inalta calitate si un tablou de bord atractiv, sportiv.

Nissan Altima panorama

Modelul Nissan Altima este disponibil in 7 nivele de echipare, cu motor de 2.5 litri in 4 cilindri in linie sau motor de 3.5 litri V6. Sedanul de baza de 2.5 litri Altima are echipari standard care includ jante din otel de 16'', accesorii electrice complete, acces interior si pornire motor fara cheie, scaun sofer reglabil pe inaltime, conectivitate pentru telefon prin Bluetooth si sistem audio cu 4 boxe si CD player. In functie de optiuni poti avea pachetul complet de tehnologie ce include display cu touchscreen de 7'', control prin voce, sistem de navigatie si echipamente electronice de siguranta ce include monitorizarea unghiului mort, alerte de eco-trafic si sistem de avertizare la pornirea de pe loc.

Nissan Altima interior

Nissan Altima 2.5 sedan standard, vine echipat cu un motor de 2.5 litri in 4 cilindri, in linie, care genereaza 182 cai putere. In mod normal, un Nissan Altima accelereaza de la 0-100 km in 7.8 secunde, ceea ce face din model un sedan de familie foarte rapid, la care se adauga o economie de combustibil remarcabila pentru un sedan de dimensiuni medii.

Nissan Altima motor

Modelul Nissan Altima vine echipata standard cu frane anti blocare, sistem de control a stabilitatii si tractiunii, airbaguri fata si laterale. Optiuni sunt: monitorizarea unghiului mort, alerte eco-trafic si sistem de avertizare plecare de pe loc. La testele de impact, Nissan Altima a primit 5 stele din 5 pentru protectie in general, la coliziune frontala si coliziune laterala. Prin urmare, Altima ocupa un bine meritat loc 2 in topul celor mai sigure masini sedan de familie, de dimensiuni medii.

Nissan Altima

In interor, observam o atentie deosebita acordata materialelor de cea mai buna calitate, ce ofera un aspect de lux. Un element special sunt scaunele din fata ergonomice “zero gravitatie” ce echipeaza masinile Altima. Scaunele au fost concepute pentru a calma punctele de presiune si de a imbunatati confortul pe termen lung. Modelul Nissan Altima ofera un confort la rulare foarte bun si o silentiozitate remarcabila. Dinamica din timpul condusului si economia de combustibil fac din Nissan Altima o alegere excelenta.

 

 


10. Ce conteaza mai mult in ziua de astazi? - Sep 2, 2019 9:34:35 PM

Ce conteaza mai mult in ziua de astazi? Este o intrebare la care incerc sa gasesc un raspuns plauzibil. Cred ca in ziua de astazi, conteaza foarte mult generozitatea. De exemplu, cand economia iti multumeste, ar trebui sa te gandesti la tine insuti, in primul rand. In general, ai o familie de intretinut, o ipoteca sau o rata de platit si asa mai departe. Notiuni de baza la care ne raportam in fiecare zi. Se pare ca o economie conectata nu respecta, in general, acest instinct natural care ne guverneaza viata de zi cu zi. In schimb, suntem rasplatiti pentru a fi generosi. Generosi cu timpul si cu banii, dar cel mai important generosi cu reusita noastra.

 

Daca poti face o diferenta, oamenii vor gravita in jurul tau. Ei doresc sa fie determinati ca sa interactioneze si sa se implice mai mult. Astfel, intr-o lume digitala, orice oferi in dar, aproape intotdeauna, primesti beneficii mai mari decat te costa ce oferi. Daca tu poti face diferenta, in acelasi timp faci o conexiune. Tu interactionezi cu oameni care doresc sa interactionezi cu ei, astfel vei realiza acele schimbari dupa care oamenii tanjesc si le respecta.