Despre mine

Lungu Gabriela

Gabriela Lungu is...defining…e-researching…travelling…fond of photography

Blogs Home » Personal » Personale » Gabriela Lungu is...

Gabriela Lungu is...

Gabriela Lungu is... ...defining…e-researching… travelling… fond of photography

Articole Blog

01. Ce rata de conversie au doi Mosi Craciuni care canta Joy to the world din trompeta in bezna dintre blocuri? - Dec 15, 2010 7:28:00 PM
Miercuri seara... bezn-afara..intre blocuri liniste...dintr-o data incepe sa se  rasune strident un fel de ringtone trompetat care tipa un Joy to the world [email protected]?wt...?!...Ma uit pe geam, intre blocuri doi indivizi imbracati in Mosi Craciuni luciosi cantau de mama focului la trompeta cunoscutul Joy to the world....si mama ce cantau...cu antren....
Intrebare in capul meu brusc...ummmm...ce sanse au sa se capatuiasca cu ceva acesti doi mosi craciuni "virtuoși", ca sa zic asa? Care-i ROI-ul lor? :D...dat fiind ca spatiul intunecat dintre blocurile de cate 8 etaje, si ele de-un negru compact din cauza de prea putine ferestre luminate.....?....ce cred ei, ca o sa le arunce lumea bani in pet-uri..sau in pungi cu vreun bolovan de stanca inauntru si legat cu elastice de borcan?....si chiar si-asa, in bezna aia ce sanse sunt sa si gaseasca bacsisurile?
 Hmm, sau poate i-a pocnit marinimia si altruismul si o fac moca, din dragoste pentru oameni si pentru spiritul Craciunului?...iarasi huhummmmm.....:-?....Mos Craciun, ce virtuoz esti...:)
Deci ia hai, Joy to the world, am zis! 

03. Papetarie.ro si Profu te cheama la concurs pe Facebook: Lista de dorinte de Craciun! - Dec 13, 2010 9:03:00 AM
Iaca un concurs interesant, cu alt gen de produse decat cosmetice si haine: obiecte si instrumente pentru birou si nu numai. Puteti sa va alegeti orice in suma stabilita. 
Magazinul online Papetarie.ro si Profu de Papetarie, specialistul nostru, te cheama la concurs in preajma sarbatorilor de iarna: Alege-ti lista de dorinte de Craciun si o poti castiga!


Concursul se desfasoara pe pagina de Facebook a Papetarie.ro

detaliile le gasiti aici

regulamentul il gasiti aici

Haideti si voi!

P.S.:  Si Cristi Dorombach, aka Piticu.ro, il recomanda. Aici.
04. Ceva bun: Omleta cu ciuperci pleurotus si verdeata - Dec 7, 2010 4:49:00 PM
In seara asta incerc ceva bun..omleta cu ciuperci si ceapa verde....:D

05. Mos Nicolae si-a pierdut buletinul? - Dec 5, 2010 1:08:00 PM
Mos Nicolae si-a dat disparut buletinul si se pare ca tot internautul binevoitor i-a sarit in ajutor, asa se face ca netul e plin de buletinul lui Mos Nicolae, "pă persoană fizică". Si culmea, este fiul lui Mos Craciun.

Deci Mos Nicolae, daca inca nu ti-ai recuperat buletinul, il gasesti si aici la mine. Dar mie ce-mi aduci? :D
06. La multi ani romani! Sa crapam calculatoarele - Dec 1, 2010 12:07:00 PM
Azi sarbatoresc activ Ziua Nationala, in fata calculatorului de la birou, si in timp ce ma dadeam pe net am gasit un filmulet-reclama cu niste figurine metalice foaarte haioase, le cheama Hinz&Kunst. Ele ilustreaza diferite ipostaze din viata cotidiana...iar in filmulet e vorba de o zi din viata unui om in campul muncii, de cand se trezeste..ce face la birou (mai ales cand il apuca crizele)



si pana la finalul zilei...  mortal. Desteapta idee de reclama, mari mesteri cei care fac figurinele :)

Filmuletul aici
07. Ce-am putea face de cele 33 miliarde de dolari cat valoreaza Facebook - Infografic - Nov 25, 2010 7:34:00 AM
In timp ce stumble-uiam am gasit un infografic foarte bine facut, al unui tip de la Microsoft, in care vedem cam ce-am putea cumpara sau face de valoarea din prezent a Facebook. Cele 33 de miliarde de dolari ar putea finanta armatele combinate ale Pakistanului, Mexicului, Iranului si Israelului timp de un an..sau cu banii astia am putea cumpara Yahoo! si AOL si sa ne mai ramana vreo 12 miliarde....sau vreo 60 de continuari ale maretului film Avatar, cam la 500 milioane bucata...:)

Restul le vedeti in infografic


Sursa: Elliottlemenager.com
sau mare pe siteul sursei

De cele 156 miliarde de dolari cat valoreaza Google oare cate putem cumpara? :)


08. Bun, ne facem blog, dar unde: Wordpress sau Blogger? - Aug 20, 2010 12:13:00 PM
 Daca te hotarasti sa-ti faci un blog, ca e la moda..sau ca simti nevoia sa ai coltul tau in care sa te exprimi despre lucruri si lume..sau ca vrei sa iti construiesti o imagine online...sau sa-l faci unealta si biroul tau virtual de lucru unde inveti si scrii despre domeniul in care vrei sa te specializezi, te vei gasi in fata intrebarii: unde sa-mi fac blogul?
Sursa: Spillspace.com
Sa vedem, care sunt cele mai populare platforme de blogging? Pai ar fi Wordpress si Blogger-ul lui Google. De care parte alegi sa fii?

In experienta mea de proaspat blogger le-am testat pe amandoua si am sa-ti spun ce mi-a placut si ce nu mi-a placut la fiecare. Deci hai sa vedem care are, care n-are, care ce-are si ce n-are.

Wordpress.com - pros and cons

Pros 

- Daca iti place sa scrii, mult si artistic, si te intereseaza sa ai toate sculele de scris la indemana,  caseta pentru postari a Wordpress are tot ce ti-ai dorit: e mare, centrata pe pagina si aerisita, cu spatiul pentru titlu mare si cu scris vizibil. Prin urmare, te imbie la scris. De asemenea, are posibilitatea sa faci FULL-screen panoul de postari, astfel ca ti se deschide ca un wordpad pe tot ecranul si te poti concentra bine mersi doar pe scris si nimic altceva. Atat ca ii lipseste butonul de previzualizari, iar de fiecare data cand vrei sa previzualizezi postul trebuie sa dai ESC ca sa te intorci la panoul-mama. 

Cons 

Toata frumusetea scrisului se cam duce in momentul in care, desi ai muncit si ai scris si formatat direct in blog postul, cand te duci sa previzualizezi constati ca textul tau e prea puchinos din cauza temei alese pentru blog si trebuie sa copiezi tot si sa pui intr-un word ca sa maresti fontul, caci se pare ca Wordpress nu are facilitatea Increase font. Cand paste-uiesti iar in caseta de Postare noua, s-ar putea sa mai intampini alte deranjuri de formatare si iti ia aranjarea textului cam inca pe atat cat ti-a luat sa scrii postul, asta daca te intereseaza sa arate foarte bine pe site si sa retina ochiul cititorului. 
 
Pros - are categorii unde sa-ti legi articolele in functie de tema sau domeniul pe care il trateaza, astfel cine e interesat de un anumit subiect se duce direct la categoria cu pricina.

-  are foarte multe teme, unele chiar ingenioase, dintre care poti sa o alegi pe cea mai potrivita cu ce ai de gand sa faci din si pe blogul tau. 

- are foarte multe widget-uri pe care le poti adauga pe pagina, precum: twitter, del.icio.us, flickr, calendar, meebo, rss feeds, posturi recente, SocialVibe, si multe altele.  

- are statistici proprii, usor accesibile, dar simple, despre traficul pe blogul tau, pe care poti sa ti le pui ca widget pe pagina. 

- partea de navigabilitate si uzabilitate este bine calculata si atent tratata, astfel ca de exemplu butonul pentru Post nou apare in cel putin 3 locuri in header, il gasesti si in drop-down-urile de sus si in meniul din stanga, iar pe pagina in dreapta exista o caseta de Publicare rapida. Are fel de fel de navigatoare: navigator blog, navigator taguri. 

- poti edita CSS-urile, daca te pricepi:  CSS Stylesheet Editor te lasa sa editezi in html stilul cum arata blogul tau, iar daca vrei sa publici varianta ta de design trebuie sa cumperi Custom CSS Upgrade .

- poti importa alt blog, din Blogger, Yahoo! 360, Type·Pad, MovabIe·Type, Posterous, Vox.com, Live·JournaI sau altWordPress blog.

- poti sa stochezi 3G de poze.

-poti sa uploadezi .ppt, .doc, .odt si .pdf files.

- poti valida, modera commenturile si ai si Akismet spam protection. 

Intr-un cuvant, panoul de control este complex si are foarte multe date si facilitati, un meniu amplu si bine structurat. 

Cons  


- Desi panoul de control e foarte amplu si structurat si developerii au muncit foarte mult la navigabilitate si uzabilitate, totusi uneori te poti trezi obosit de complexitatea lui, de atatea locuri in care trebuie sa te duci pe panou, sa scrollezi 2 ecrane pana ajungi la setari sau la widgets, cand trebuie sa dai atatea clickuri ca sa te intorci unde erai, incat parca iti vine sa zici: da totusi nu putea sa fie mai simplu? Depinde ce cauti, daca nu vrei sa fie prea multe butoane si sa scrii un post in 2 secunde si fara prea mare bataie de cap de formatare si fara posibilitati nenumarate, Wordpress nu e tocmai potrivit. 

- Nu poti adauga plugin-uri, desi sunt atatea pluginuri pentru Wordpress, nu le poti folosi pe Wordpress.com, ci doar pe site-ul propriu sau in Wordpress.org

- Nu poti customiza prea mult template-urile temelor, doar unele te lasa sa uploadezi o imagine in header, iar altele sunt disponibile si in alte 2, 3 culori. 

- Nu suporta inserarea de filmulete de pe net decat de pe youtube si cateva alte site-uri partenere, catre restul poti doar pune link sau poti uploada filmulete stocate in calculatorul tau.  

-  Daca deschizi blogul si nu esti autentificat, nu are default un link de autentificare, astfel ca tre sa deschizi www.wordpress.com si sa te autentifici si abia apoi ai acces la panoul de control. 

Blogger-ul lui Google - pros and cons

Daca vrei un blog care sa arate bine si sa fie usor de accesat si sa postezi repede articolele, nu te omori prea tare dupa structurarea informatiei si o mie de etichete si search engine optimization, esti om de Blogger. 

Pros 

- Daca ai un cont de google, asta inseamna ca nu trebuie sa-ti mai faci si un cont de blog, ci ai blogul gata facut, tu doar trebuie sa-ti alegi numele, sa-l personalizezi si sa scrii pe el ca sa-i dai viata. Asta e ceea ce-mi place la Google: ai un mare cont cu care intri prin toate produsele. 

- Tabloul de control contine nu doar blogul tau, ci si profilul tau in Blogger, unde poti sa pui poza si date despre tine, ai Lista de lecturi, unde poti aduna alte bloguri pe care le urmaresti, ai Resurse: Google Adsense, Google Reader, instrumente pentru webmasteri, tot ce ai nevoie sa te plimbi prin produsele Google care ti-ar putea fi necesare. 


- Are un panou de control foarte simplist, dar cuprinde ce e esential: postare blog, setari, design si in plus Convertiti in bani, caci doar suntem in Google, care in general este money-oriented si iti pune la bataie produse cu care sa faci bani, vezi Adsense (iti poti pune pe blog publicitate platita si la fiecare click inregistrat Google te plateste).  

- Poti sa scrii bine mersi direct in panoul de postare fara sa intampini probleme de asezare in pagina in functie de aspectul pe care l-ai ales pentru blog. 

- Are Font Increase Size

- Are Spelling Check 

- Poti sa-ti pui album foto pe site prin Google Picasa, caci Blogger iti pune la bataie 1G de spatiu pentru poze.

-  Poti sa-ti customizezi template-ul temei alese pentru blog si sa-ti alegi ce culoare vrei sa aiba titlul blogului, scrisul din anumite zone, ce font, ce marime si tip de font, ce fundal, etc.

- Poti sa pui coduri terte de monitorizare a traficului.

Cons 

- Nu are statistici pentru blog in tabloul de control, ci trebuie sa-ti inscrii in Google Analytics, care iti ofera niste analize foarte detaliate. Deh, suntem in Google, ce rost au statistici in blog cand avem ditamai unealta, Analyticsu. Pentru asta trebuie sa-ti pui in site codul html specific profilului, pe care Google Analytics ti-l genereaza. Instructiunile le gasesti aici .

- Nu are categorii sa-ti organizezi continutul pe teme si domenii abordate, materialele sunt organizate dupa Etichete, pe care le poti seta sa se afiseze sub forma de nor sau de lista, in ordine alfabetica sau dupa frecventa. 

- Nu are asa de multe teme pentru blog precum Wordpress.

- Nu poti edita commenturile, doar valida si modera.  

- Nu poti sa importi un alt blog decat tot din Blogger (Blogspot.com)

- Nu iti cere sa adaugi etichete, titlu si descriere cand uploadezi poze, prin urmare considera ca SEO nu e prea important, cu atat mai putin pentru poze.


Analizandu-le, eu m-am decis. Merg pe Blogger, e mai eficient si mai rapid, nu ma face la creieri formatarea si alergatura printr-un super tunat panou de control. Mi-ar fi placut, totusi, sa puna mai mare pret pe Search Engine Optimization, pe etichete, precum Wordpress, dar timpul nu-i trecut. 

Tu ce alegi? 
 
 Filmuletele de prezentare a celor doua platforme de blogging le gasesti aici Wordpress.com si aici Blogger.com.
09. Foursquare, ultima descoperire in materie de retele sociale pentru mobile - Aug 15, 2010 9:51:00 PM
Cand credeam ca avem destule retele sociale pe care sa le exploram, una noua atrage atentia si devine “ultima fiţă”, in special in SUA, patrunzand si in Romania: Foursquare. Este o aplicatie pentru smartphone-uri bazata pe situarea in spatiu a utilizatorului, care in 2009 era vazuta ca “Twitter-ul anului viitor” de site-urile straine despre retele sociale.
 
Ce este Foursquare

Dupa explicatiile chiar ale dezvoltatoriilor retelei, Foursquare este o aplicatie pentru telefoanele mobile creata ca o combinatie intre un motor de cautare a prietenilor, un ghid al oraselor completat pe useri, dar si un un joc in care participantii sunt premiati cand fac lucruri in retea. Foursquare te lasa sa faci “check-in” cand ajungi intr-un loc, iti anunta prietenii unde te afli si iti face istoria locurilor pe unde ai fost si cu cine ai fost. De asemenea, reteaua te provoaca sa iti explorezi orasul in cat mai multe feluri posibile, ca sa castigi primarii si sa deblochezi insigne si alte premii daca ai vizitat locuri noi sau ai revizitat locurile preferate.

Cum functioneaza

Dupa ce iti faci cont si iti uploadezi o poza de profil, castigi puncte de fiecare fata cand faci “check-in” in diverse locuri. Esti recompensat cu mai multe puncte daca explorezi diferite parti ale orasului, daca mergi in mai multe locuri intr-o singura noapte si mai ales daca scrii sugestii si lucruri de facut in acele locuri.

Sursa: www.mashable.com
Poti face check-in din orice loc care are o adresa: o cafenea, un parc, un pod pe care te plimbi, un aeroport, de acasa, de la birou (exista setari prin care unele adrese pot fi trecute ca private sau sa fie vazute doar de prieteni).

Cheia jocului este sa ajungi primar. Daca ai facut check-in intr-un loc mai mult decat oricine vei fi incoronat “The Mayor” (primarul) acelui loc. Pentru a acorda aceasta functie se calculeaza numarul de zile in care ai facut check-in in ultimele 60 de zile (daca ai facut check-in de 2 ori pe zi in acelasi loc se calculeaza ca fiind 1 x check-in). Daca intre timp apare altcineva care a accesat reteaua din acelasi loc cu tine intr-un numar mai mare de zile, iti va fura titlul de Mayor.


Statusurile sunt si ele un alt lucru interesant la Foursquare. In primul rand concurezi cu cercul tau de prieteni din retea, dar in acelasi timp concurezi de fapt cu toti ceilalti care sunt in retea din orasul tau, in fiecare saptamana. Statusurile se reseteaza in fiecare duminica noapte, asa ca toti, chiar si incepatorii, au sanse egale in saptamana urmatoare.

Cum castigi insignele Foursquare. Insignele sunt mici recompense pe care le castigi in functie de obiceiurile tale in retea: de ex. daca mananci multa pizza, daca frecventezi multe baruri de karaoke, primesti insigne in functie de asta. Reteaua inventeaza continuu noi insigne si mai nou poti castiga si insigne ale brandurilor cu care Foursquare a facut parteneriate: Starbucks, AskMen.com, Bravo, Zagat, The History Channel, The Wall Street Journal, Bon Appetit, Lucky Magazine, Thrillist, BART, VH1 si MTV. Ca sa castigi insignele branduite trebuie sa gasesti paginile brandurilor respective in retea si sa dai le dai Follow.

Tips si To Dos. Ca user, poti adauga sugestii pentru prieteni si public in general despre locurile pe care le vizitezi despre lucrurile esentiale pe care trebuie sa le stii sau sa le faci cand ajungi acolo. De exemplu, poti scrie la tips despre oferte speciale sau reduceri la magazine sau restaurante, iar cei care vor vedea sugestiile tale le pot trece la listele to do, iar tu primesti astfel puncte.

Interconectarea cu Twitter si Facebook. Foursquare are si o solutie de integrare in platformele Facebook si Twitter, astfel ca de fiecare data cand faci check-in ai optiunea sa trimiti un tweet sau sa iti apara in contul de Facebook date despre ce premii ai castigat, locurile unde ai fost sau unde ai devenit Mayordespre. In acelasi timp iti poti gasi prietenii de Twitter si Facebook care folosesc si Foursquare.

Cum poti folosi Foursquare

Reteaua a dezvoltat aplicatii pentru iPhone (si iPod touch), BlackBerry, Android, iar dezvoltatori terti au creat aplicatii care suporta check-in-uri pe Windows Mobile, Palm Pre, Nokia Symbian si iPad. Daca nu ai un telefon care suporta sistemele enumerate, poti sa folosesti site-ul mobil sau, daca esti in SUA, sa faci check-in via SMS.

Dar sa vedem cum arata cifrele despre patrunderea smartphone-urilor in Romania

In aprilie 2010, reteaua de mobile advertising AdMob, achizitionata de Google, facea un raport pe tari privind numarul de astfel de telefoane. In Romania, AdMob a numarat in aprilie 37.314 telefoane iPhone, 4.862 iPod touch si 225 iPad, iar Android-ul lui Google inca nu patrunsese. Cu aceste cifre, Romania se afla pe locul 65 din 88 in topul pe tari realizat de AdMob in aprilie. Pe primul loc este evident SUA, cu 18.270.600 de device-uri cu sistem de operare iPhone si 8.661.508 device-uri Android, dintr-un total worldwide de 40.761.753 OS iPhone si 11.566.140 Android.

Dupa cum arata cifrele, patrunderea Foursquare in Romania este inca una timida pe motiv de dotare tehnica si va depinde mult de extinderea pietei smartphone-urilor, dar consumatori entuziasti de internet si retele sociale avem.

Piesa de rezistenta a Foursquare: o platforma buna atat pentru dezvoltatori, cat si pentru retaileri

Pe langa jocuri, prieteni si mayorship-uri, Foursquare s-a lansat si in actiuni de curtare a barurilor locare si a restaurantelor, dezvoltand platforma “Foursquare for Businesses“.

“Foursquare for Businesses” este o platforma pentru retailerii care sunt interesati sa faca oferte speciale userilor Foursquare, pe sistemul: faci check-in de 2 ori intr-un restaurant si poti beneficia de o reducere la anumite produse. De asemenea, oamenii de afaceri pot sa foloseasca reteaua pentru a-i incuraja pe consumatorii care au cont pe Foursquare sa vorbeasca despre localurile sau produsele lor si sa le recomande si altor useri.

Foursquare a dezvoltat mai multe oferte speciale prin care tu, detinatorul afacerii, poti recompensa utilizatorii retelei care iti calca pragul localului.


Mayor Specials: sunt “deblocate” doar de Mayor-ul localului tau, adica cel mai loial client al tau utilizator al retelei Foursquare (care s-a logat din localul tau de cele mai multe ori in 60 de zile)Check-in Specials: deblocate doar cand un user face check-in in localul tau de un anumit numar de ori.Frequency-based Specials: sunt deblocate la un x numar de check-in-uri.Wildcard Specials: sunt mereu deblocate, dar staff-ul localului tau trebuie sa verifice ca userul indeplineste anumite conditii, de exemplu sa arate ca are o anumita insigfa Foursquare si primeste o bautura gratis.Cum iti promovezi Specials-urile, ca retailer, folosind tehnologia mobila

Foursquare si-a integrat platforma pentru promovarea ofertelor speciale ale retailerilor in in toate telefoanele clientilor de telefonie mobila oficiali ai retelei (iPhone, Android si Blackberry) si atrage atentia in mod constant asupra intrarilor in care userii sai beneficiaza de oferte speciale. De exemplu, daca un utilizator Foursquare se afla in barul/restaurantul tau, reteaua il va anunta ce trebuie sa faca pentru a debloca una din ofertele tale, iar daca se afla vizavi de localul tau, Foursquare il va anunta ca localul tau are oferte speciale pentru utilizatorii retelei si le va recomanda sa check-in. 

Cat despre developeri, Foursquare API le permite sa isi dezvolte propriile aplicatii care sa interactioneze cu platforma Foursquare. Ei pot crea noi modalitati de check-in in retea sau pot vizualiza datele generate de comunitatea Foursquare.
Pagina pentru dezvoltatori a Foursquare poate fi gasita aici .


Povestea Foursquare

Creata incepand cu 2008 de echipa care a realizat reteaua sociala pentru telefoane mobile Dogdeball, (cumparata de Google in 2005 si apoi inchisa), reteaua sociala location-based pentru telefonul mobil Foursquare are un scop simplu: permite unui individ sa isi impartaseasca datele despre locul unde se afla cu un grup de prieteni.

Pe langa utilitate, Foursquare are si o parte de joc. Este vorba de un joc virtual in care participantii castiga insigne dupa ce au facut “check-in” in mai multe locuri. Aceia care au intrat in retea din cele mai multe locuri devin “primarul” locului respectiv, mecanism care creeaza dependenta la fel ca Facebook si Twitter, cu care seamana foarte mult.

Foursquare a fost lansat, in 2009, ca o aplicatie pentru iPhone si setat in orase precum New York si San Francisco, dar in ianuarie 2010 reteaua a devenit globala, renuntand la a mai fi restrictionata la anumite orase. Upgrade-ul permite utilizatorului sa acceseze reteaua din orice loc din lume prin telefonul mobil, spre deosebire de sistemul anterior in care el era “blocat” intr-un oras, iar cand schimba locul trebuia sa o ia de la zero.

La momentul intrarii pe piata a Foursquare, Twitter era deja pe val, lucru de care s-a folosit Foursquare ca de o rampa de lansare, remarca Pete Cashmore, fondator si CEO al Mashable, un blog popular despre social media, intr-un material scris pe CNN.com in noiembrie 2009.
In articolul cu pricina el analizeaza asemanarile dintre Twitter si Foursquare si ce au in comun:
Amandoua retelele s-au lansat la Festivalul South By Southwest, Twitter in editia din 2007, iar Foursquare in cea din 2009. Echipele fondatoare ale ambelor retele sociale au background solid in crearea de retele sociale mobile, pe care ulterior le-au vandut catre Google. Au sau au avut si investitori comuni: Inventatorul Twitter, Jack Dorsey, a facut o investitie de start-up in Foursquare. Printre investitorii notabili se numara fondatorii Digg si Delicious, dar si faimosul investitor informal Ron Conway. Fred Wilson, unul din managing partner-ii de la Union Square Ventures din New York, observa in 2009 ca prima runda de finantare in Foursquare “a fost una din cele mai competitive runde de finantare timpurie de-a lungul timpului”.Competitorii Foursquare tin aproape

Totusi, mai multi playeri se lupta pentru suprematie pe piata serviciilor location-based. Eforturile Foursquare trebuie sa fie sustinute pentru a se mentine in top, printre competitori precum Gowalla, Loopt, Brightkite si Google Latitude. Gowalla a fost lansat cam in aceeasi perioada si are aceleasi principii, un design foarte atragator, dar pare sa puna accent pe profilul userului, pe cand Fourquare pune accent pe prietenii userului, potrivit www.mashable.com .

Tuturor acestor competitori le lipseste jocul care creeaza dependenta, prin care Fourquare si-a atras si isi tine in priza utilizatorii, este de parere Cashmore, CEO Mashable, in acelasi articol de pe CNN.com din noiembrie 2009.
 PR: wait... I: wait... L: wait... LD: wait... I: wait...wait... Rank: wait... Traffic: wait... Price: wait... C: wait...
10. Retelele sociale in Romania – cifre si demografice in 2010 - Aug 15, 2010 9:44:00 PM
     Retelele sociale au avut in 2010 un adevarat boom in Romania, iar lupta pentru primele doua locuri dupa numarul de vizitatori unici se da intre asa-zisa retea sociala “premium” Facebook si Hi5.com. In iunie, Facebook este pe primul loc, conform datelor furnizate de Doubleclick Ad Planner, cu 4,1 milioane unici (cookies), urmat de Hi5.com cu 3,5 milioane si Trilulilu.ro, 1,9 milioane unici.
 
Cat despre numarul de useri, in iulie Facebook a atins 1,5 milioane de conturi, iar Twitter peste 32.000, fiind cele mai cautate retele sociale de categoriile de varsta intre 18-24 si 25-34. 

Date detaliate, dupa numarul de useri in Romania in 2010:
1. Facebook
La 17 iulie 2010 Facebook numara 1.555.360 de useri in Romania, conform www.facebakers.com , site-ul care analizeaza si prezinta datele statistice ale Facebook.Dintre care:
useri barbati 729 640 , in procent 49%useri femei 754 560, in procent 51%
procentul de penetrare al Facebook in randul populatiei romane 7% procentul de penetrare al Facebook in randul populatiei online in Romania 20,93%
Dupa varsta, procentul cel mai mare de useri in Romania il reprezinta cei cu varsta intre 18-24 de ani, de 37% 25-34 36% 

35-44 12%
16-17  6%
13 -15 5%
45-54  3%
55-64  1%
65 +    1%

In 25 mai 2010, Facebook avea in Romania 1.382.181 useri, conform datelor furnizate chiar de Facebook.- useri barbati 673.937                    -- useri femei 708.244






In aprilie 2010, Manafu.ro scrie ca erau 1,182,860 useri Facebook in Romania.In 22 februarie, pe Facebook erau peste 800.000 de romani, potrivit www.manafu.ro , care foloseste date furnizate de Doubleclick (Google) Ad Planner.
2. TwitterVia www.manafu.ro , care citeaza date din DoubleClick Ad Planner.- Iulie 2010 – 34,000 + useri in Romania - Iunie 2010 – peste 32.500 de useri in Romania - Mai 2010 – peste 31.000 de useri in Romania- Aprilie 2010 – peste 29.000 de useri in Romania - Februarie 2010 – peste 25.000 de useri in Romania Dupa numarul de vizitatori unici pe luna in Romania:
IUNIE 2010, potrivit datelor Doubleclick (Google) Ad Planner:

1. Facebook
Unique visitors (estimated cookies) 4.2 M (4,2 milioane)
Unique visitors (users) 3.1 M (3,1 milioane)

2. Hi5.com
Unique visitors (estimated cookies) 3.5M (3,5 milioane)
Unique visitors (users) 2.6M (2,6 milioane)

3. Trilulilu.ro
Unique visitors (estimated cookies) 1.9M (1,9 milioane)
Unique visitors (users) 1.5M (1,5 milioane)

4. Netlog.com
Unique visitors (estimated cookies) 1M (1 milion)
Unique visitors (users) 750K (750.000)

5. Twitter
Unique visitors (estimated cookies) 830K (830.000)
Unique visitors (users) 630K (630.000)

6. Tpu.ro
Unique visitors (estimated cookies) 830K (830.000)
Unique visitors (users) 620K (620.000)

7. Neogen.ro
Unique visitors (estimated cookies) 760K (760.000)
Unique visitors (users) 570K (570.000)

Datele din DoubleClick AdPlanner (Google AdPlanner) sunt estimari. Pentru calcularea audientei, DoubleClick AdPlanner ia in calcul rata de stergere a cookie-urilor.
 
MAI 2010, potrivit SATI (www.sati.ro)
 
1. Hi5.com – 4.153.173 clienti unici
 
2. Trilulilu.ro – 3.058.356 clienti unici

3. Tpu.ro - 1.171.020 clienti unici

4. Netlog.com - 989.253 clienti unici

5. Neogen.ro - 956.952 clienti unici

APRILIE 2010 , potrivit SATI

1. Hi5.com - 4.174.435 clienti unici

2.Trilulilu.ro - 2.873.210 clienti unici

3. Tpu.ro – 1.029.618 clienti unici

4. Netlog.com – 943.757 clienti unici

5.Neogen.ro - 917.936 clienti unici

MARTIE 2010, potrivit SATI

1. Hi5.com - 4.617.621 clienti unici

2.Trilulilu.ro - 3.009.029 clienti unici

3. Neogen.ro – 1.019.772 clienti unici

4. Tpu.ro – 1.061.704 clienti unici

5.Netlog.com - 887.181 clienti unici

FEBRUARIE 2010, potrivit SATI

1. Hi5.com – 4.342.907 clienti unici

2.Trilulilu.ro - 2.819.811 clienti unici

3. Neogen.ro – 1.066.342 clienti unici

4. Netlog.com – 1.007.247 clienti unici

5. Tpu.ro – 998.844 clienti unici

IANUARIE 2010, potrivit SATI

1. Hi5.com – 4.652.007 clienti unici

2.Trilulilu.ro - 2.801.832 clienti unici

3. Neogen.ro – 1.138.339 clienti unici

4. Netlog.com – 1.046.717 clienti unici

5. Tpu.ro – 953.650 clienti unici
 PR: wait... I: wait... L: wait... LD: wait... I: wait...wait... Rank: wait... Traffic: wait... Price: wait... C: wait...
11. Retelele sociale, 2010 versus 2009. Facebook versus Twitter si online marketerii - Aug 15, 2010 9:02:00 PM
In plina criza economica, cand bugetele de online advertising si marketing sunt mai reduse si prin urmare tintesc o mai mare intoarcere a investitiei, retelele sociale  intra tot mai serios in viata marketerilor, devenind “ultimul trend” in materie de promovare, prin multele aplicatii dezvoltate in mod continuu si cu o crestere in trafic si utilizatori accelerata. 2010 pare a fi anul retelelor sociale, dupa cum considera majoritatea oamenilor de internet atat din Romania, cat si din alte tari. 

2009 – boom-ul retelelor sociale
La sfarsitul lui 2008 si inceputul lui 2009, MySpace era prima retea sociala din lume, cu 59 de milioane de vizitatori in America, in lupta stransa totusi cu Facebook. Insa la inceputul lunii ianuarie, Facebook a spart bariera si a depasit MySpace in trafic in SUA, ajungand la 68,5 milioane de vizitatori americani, pe cand MySpace a pierdut 1 milion, potrivit site-ului de stiri despre digital marketing, www.mashable.com .

Din acest punct incepe cresterea accelerata in numar de vizitatori a retelei sociale Facebook, care devine astfel prima retea din lume. Daca la 7 ianuarie anunta un numar de 150 de milioane de useri, trei luni mai tarziu a ajuns deja la 200 de milioane de vizitatori, iar la 15 septembrie 2009 a spart bariera de 300 de milioane de useri.
La finalul lui 2009, erau 350 de milioane de useri in reteaua Facebook.
In ciuda cresterii explozive a Facebook, Twitter, o retea de microblogging, a devenit centrul atentiei intregii lumi prin rapiditatea cu care s-a extins, in februarie 2009 numarand peste 7 milioane de vizitatori unici pe luna in SUA, in crestere cu 1,382% fata de aceeasi luna din 2008, cand avea doar 475.000 de vizitatori unici pe luna, potrivit statisticilor facute de Nielsen. 

-> La sfarsitul lui 2009, erau 75 de milioane de conturi in reteaua de microblogging Twitter, dintre care in jur de 15-18 milioane sunt useri activi, potrivit www.themetricsystem.rjmetrics.com si www.mashable.com .

Cresterea fulgeratoare a Twitter a facut Facebook sa-si simta suprematia amenintata, astfel ca a adoptat o strategie de twitterificare, prin care adopta diverse aplicatii ale Twitter si a incuraja userii sa publice mai rapid cat mai multe status update-uri, focusand noul layout pe caseta de Status Publisher. Competitia cu Twitter a culminat prin achizitionarea, in august 2009, de catre Facebook a retelei FriendFeed, un agregator de activitati sociale, printre fondatorii caruia se numara creatorul Gmail.
Cat despre cresterea numarului de vizitatori unici pe luna, situatia primelor trei retele sociale in 2009 era urmatoarea, conform datelor furnizate de www.compete.com : 
Mai 2009              Decembrie 2009 Facebook     87 milioane unici        118 milioane unici    MySpace     77,26 milioane unici    76,95 milioane uniciTwitter          21 milioane unici        25 milioane unici



Cifre in 2010
Vizitatori unici pe luna pe cele 3 retele sociale Facebook, MySpace si Twitter, potrivit statisticilor www.compete.com :
Ianuarie 2010                 Mai 2010 Facebook    121,3 milioane unici  123,8 milioane unici MySpace     77,6 milioane unici     67,7 milioane uniciTwitter     24,9 milioane unici      28,3 milioane unici
Cat despre numarul de useri:
-> la 5 februarie 2010, Facebook a anuntat ca a atins 400 de milioane de conturi, iar in iunie, fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, a declarat la Festivalul de publicitate Cannes Lions ca reteaua are in prezent aproape 500 de milioane de utilizatori in lume si ca tinteste sa ajunga la 1 miliard. “Nu se va intampla pana la sfarsitul anului, insa Facebook are mari sanse sa devina prima retea sociala cu 1 miliard de utilizatori”, spune fondatorul si CEO-ul Mark Zuckerberg.

->Twitter a dezvaluit in aprilie 2010 ca reteaua a atins 106 milioane de useri si 180 milioane de vizitatori unici pe luna. 

Sursa foto: www.businessinsider.com 
Obiectivele si estimarile oficiale
Facebook – CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a anuntat la Cannes Lions din iunie 2010 ca cresterea accelerata a bazei de utilizatori nu se numara printre obiectivele companiei Facebook , ci ca “Cel mai bun lucru pe termen lung este sa nu incercam sa atragem mai multi utilizatori sau venituri in urmatorii un an-doi, sa ne servim partenerii cat putem de bine si sa crestem pe baze solide”. Estimarea lui Zuckerberg asupra numarului de utilizatori a fost totusi de 1 miliard in cativa ani. 

Twitter – CEO Twitter, Evan Williams, in cadrul conferintei Chirp din Los Angeles, din aprilie 2010, anunta trei elemente cheie in evolutia viitoare a retelei de microblogging: 1. Twitter evolueaza. 2. Tina e sa serveasca utilizatorii, 3. Mai sunt multe de inventat, spunand ca scopul primar este ca Twitter sa devina o unealta prin care sa poti gasi lucrurile la care oamenii tin, nu doar mai multa informatie. Deviza dezvoltarii viitoare anuntate de Williams este: Rapid, evident, usor.

Ce ii asteapta pe marketer-ii online
Una din cele mai mari companii de marketing interactiv din lume, Razorfish, parte a grupului Publicis, a realizat un raport asupra evolutiei rapide a mediului digital, Outlook Report 2010, in care dedica mai multe capitole modului cum retelele sociale afecteaza munca digital marketer-ilor si noul focus al activitatii lor.

“Marketers must evolve. Quickly (…) because of both the scale and the pace of technological revolution.”

Raportul spune ca a fi “social” nu inseamna doar sa cumperi o gramada de spatii publicitare in retelele sociale, ci, ca brand, trebuie sa investesti in oamenii potriviti, care sa se dedice ideii de comunitate si comunicare.
Privind inainte, Razorfish vede mai multi bani investiti in social media, iar brandurile trebuie sa isi dea seama ca mai intai sa trebuie sa investeasca in oameni si apoi in media. Totusi, pentru ca pana si cele mai bune strategii sociale au nevoie sa fie sprijinite prin investitii in alte tipuri de media pentru a crea programe si comunitati.

Noi modalitati de a investi in media
Investitiile, in loc sa mearga direct catre companiile de media, mai degraba trebuie directionate catre creatorii de continut, catre strategistii de social media, moderatori de comunitati, etc. Prin urmare, Razorfish crede ca vor fi bagati din ce in ce mai multi bani in promovarea pe social media, insa nu in spatii publicitare, ci investiti in oameni, resurse, tehnologii si relatii care sa faciliteze comunicarea cu consumatorii.
Cand vine vorba de social media, cheia este ca marketerii sa inteleaga cum consumatorii folosesc tehnologia si cum o adapteaza vietii lor sociale. Este vorba de o intersectare intre psihologie comportamentala si date tehnografice, etnografice si principii ale experientei userilor.

La fel cum se face research despre useri si teste de design pentru aplicatiile web, asa trebuie online marketerii sa petreaca timp ca sa inteleaga comportamentul social al userilor inainte sa faca recomandari. Daca in vremurile tinere ale digitalului formatele de marketing erau compuse din mesaje foarte bine mestesugite, dar unidirectionale, ele nu se aplica si in social media, considera autorii raportului Razorfish. Marketerii pot cumpara publicitate pe Facebook, dar cum vor face o pagina de fani care sa atraga consumatori sau cum vor face fata unei val de plangeri ale consumatorilor? Doar un slogan publicitar sau o campanie de bannere nu sunt de niciun folos.

Sfatul Razorfish in 2010 pentru digital marketeri: Aliniaza-ti brandul cu consumatorul social
Pentru ca o companie sa aiba succes trebuie sa-si reorganizeze departamentul de marketing in jurul in jurul expertizei digitale in 6 zone:

1. Planificarea conturilor cu focus pe comportament. Sa-ti intelegi consumatorii este vital pentru a crea solutiile de comunicare potrivite, de aceea planificarea trebuie facuta pe baza analizei comportamentale.

2. Strategia si crearea continului. Nu se poate vorbi despre social fara a vorbi de continut, iar tehnicile folosite in crearea de continut social depaseste copywriting-ul, pentru ca aici este vorba de a realiza conversatii personale si interactive. Agentiile si departamentele de marketing trebuie sa investeasca in oameni care au experienta si timpul sa creeze astfel de continut.

3. Design-ul experientei userului trebuie sa fie bazat pe date despre consumatori. Marketegii trebuie sa inteleaga necesitatile, dorintele si actiunile consumatorilor si sa creeze strategii de design care sa le faca experientele pe site mai utile, mai frumoase si mai profunde.

4. Expertiza tehnologica ridicata. Platformele precum Facebook si Twitter ii imping pe marketeri sa stea la curent si sa evolueze odata cu tehnologia.

5. Design media interactiv. Expertiza in social merge dincolo de a gasi locul potrivit unde sa plasezi o reclama, oamenii de media trebuie sa isi dea seama cum se comporta consumatorii pe platforme diferite si sa creeze mediul potrivit pentru a-I atrage.

6. Analiza datelor in timp real. Sunt doua lucruri interesante rezultate din datele sociale: conversatiile in sine, dar si comportamentele care reies ca urmare a activitatii sociale. Marea provocare a departamentelor de marketing este nu sa adune datele, ci sa aiba oamenii potriviti care sa descopere trendurile si sa recomande solutii pe baza lor.

Social media inseamna in primul rand oameni, nu doar platforme
Razorfish avertizeaza totusi marketerii ca, desi platforme precum Facebook si Twitter au convins pe majoritatea ca o pagina de fani si un cont de conversatii sunt critice pentru marketingul unui brand, ei totusi trebuie sa isi puna in mod constant intrebarea daca comportamentul social al publicului lor tinta indica folosirea acestor platforme ca metoda de marketing.

Raportul complet Razorfish Outlook Report 2010 il gasiti aici.
 PR: wait... I: wait... L: wait... LD: wait... I: wait...wait... Rank: wait... Traffic: wait... Price: wait... C: wait...